U dječjem vrtiću ˝Kosjenka˝, tim odgojitelja, tijekom pedagoške godine planira i organizira rad polazeći od interesa djeteta, ostvarivanja njegovih prava, zadovoljavanju djetetovih potreba, a sve u cilju poticanja cjelovitog razvoja djeteta. Kako bi se ta zadaća ostvarila, prostor u kojem dijete boravi, mora biti prilagođen djetetovim potrebama, poticajan, izazovan i primamljiv za istraživanje i kreativno izražavanje. Svoja nastojanja možda ćemo najbolje izraziti riječima Rachel Carson iz svoje knjige
˝Smisao za čuđenje˝:
˝…Dječji je svijet, nov, prekrasan, pun čuđenja i iznenađenja. Naša je nesreća što je većina od nas već prije opraštanja izgubila mogućnost da instinktivno osjetimo ljepotu i čuđenje.
Kad bih imala utjecaj na dobru vili koja je prisutna pri krštenju svakog djeteta i koja tom prilikom djecu daruje, ja bih je molila da svakom djetetu daruje neuništiv smisao za čuđenje, koji će trajati cijeloga života…˝
Čemu se čude i u čemu uživaju djeca vrtića ˝Kosjenka˝?
- U praktično-radnim aktivnostima djeca se osjećaju vrijednima, jačaju pozitivnu sliku o sebi, uvažavaju tuđa mišljenja s čime razvijaju društvene vještine
- Upoznaju svoje tijelo kroz istraživačke aktivnosti opipom, okusom i mirisom te kroz motoričke aktivnosti
- Pronalaze rješenja i potiču kreativno mišljenje u aktivnostima s neoblikovanim materijalom
- Upoznavanjem i manipuliranjem materijalima i tehnikama za likovno izražavanje, djeca razvijaju kreativnost, motoriku, samopoštovanje
- U centru građenja djeci se pruža mogućnost za stvaranjem maštovitih i izmišljenih struktura. Kroz kombiniranje i kreiranje razvijaju se matematičke vještine, potiče razmišljanje, rješavanje problemskih situacija, društvene vještine, razvija koncentracija te se djetetu pruža osjećaj slobode i radost djetinjstva