Pedagogija Marie Montessori postavlja dijete u situaciju samoobrazovanja u kojoj do izrazaja dolaze neka nova svojstva djeteta, prije svega njegove bogate autonomne spoznaje nemogucnosti koje se razvijaju i funkcioniraju na poseban nacin. Naime, djeca dobi od tri do sest godina imaju instinkt da se sami formiraju i otkrivaju svijet i to cine na svoj nacin, drugacije od odraslih i drugacijim ritmom i redoslijedom. Bazirajuci se na taj inutitivni dio, Maria Montessori osmislila je metodu koja omogucuje maksimalno anagaziranje tih djecjih sposobnosti. U osnovne elemente spadaju poseban ambijent prostora koji omogucava slobodnu, opustenu, ali i organiziranu obrazovnu aktivnost djece, zatim posebno izradjen didakticki materijal koji omogucava djeci da vjezbajuci na njemu sama uce i odgojitelji koji u tom procesu imaju sasvim posebnu ulogu vodica i organizatora, nekoga tko diskretno i nenametljivo pomaze djeci. U takvoj smirenoj, slobodnoj, opustenoj ali i radnoj i zivahnoj atmosferi djeca se uzdizu ka visim intelektualnim nivoima znanja.
Rujan u Striboru
Mjesec rujan bio je u znaku dječjih igara za razvoj socijalnih vještina: – međusobno upoznavanje, – izgradnja suradničkih i komunikacijskih