Lutka i scensko stvaralaštvo neizostavan je dio dječjeg razvoja i svakodnevnice bilo u obiteljskom ili izvanobiteljskom okruženju. Djeca se od najranije dobi susreću s lutkama i pokazuju interes za njih, a one vrlo brzo postaju djetetovi prijatelji uz čiju pomoć dijete analizira svijet oko sebe i u sebi. Lutka na dijete ostavlja ogroman utjecaj i često njezina riječ može imati snažnije djelovanje, nego riječ roditelja ili odgojitelja. U rukama djeteta lutka ne predstavlja samo igračku već odgojno-obrazovni materijal svestranih mogućnosti, a primjeren djetetovoj dobi. Uporabom lutke u odgojno-obrazovnom procesu potičemo djecu na slobodno i kreativno izražavanje vlastitih i tuđih doživljaja i osjećaja te razvijamo kod djeteta pozitivnu sliku o sebi. Interesom koji su djeca pokazala za lutkama i scenskim stvaralaštvom započeo je i projekt ˝Naša mala scena˝. Prikazivanjem predstava različite tematike na razini vrtića i skupine kod djece se razvijala ljubav prema scenskom stvaralaštvu i izražavanju. Djeca su svakodnevno pokazivala sve veći interes za dramatizacijama i scenskim stvaralaštvom, često su improvizirala s lutkama i bez njih, igrala igre uloge, a sve je to potaklo da započne projekt i zadovolje se dječje potrebe za radoznalošću, istraživanjem, proučavanjem i uživljavanjem u uloge i lutke. Svojom zainteresiranošću, aktivnošću i kreativnošću u osmišljavanju dramatizacija, podjeli i uživljavanju u uloge, djeca su potakla roditelje i odgojitelje na sve veće uključivanje i obogaćivanje centara aktivnosti novim sadržajima i materijalima za svakodnevnu igru. Ti sadržaji su obuhvaćali raznolike lutke, polustrukturirane i nestrukturirane materijale za izradu lutaka te novi centar aktivnosti koji je oformljen u suradnji s roditeljima – centar preodjevanja. Djeca su tijekom projekta kroz aktivnosti sakupljanja, istraživanja, promatranja, identificiranja, klasificiranja i bilježenja upoznavala svijet lutaka i scenskog stvaralaštva i bogatila svoj spoznajni, emocionalni i doživljajni svijet te razvijala sposobnost zamišljanja, izražavanja i stvaranja. Kod djece je rasla želja za produkcijom teksta, stiha, glazbe i pokreta. Na ovakav način poticao se razvoj dječjeg samopouzdanja, uočavanje i poštivanje različitosti, radoznalosti, kreativnosti te omogućilo se djeci bogato iskustvo prožeto snažnim emocionalnim doživljajem. Poticajno djelovanje bilo je usmjereno na različite aspekte dječjeg stvaralaštva: govorno-jezično, dramsko-scensko, likovno, plesno, glazbeno, a produkt je ovisio o individualnom interesu djece. Roditelji su bili uključeni u projekt kao suradnici i velika podrška te su se aktivno uključili u prikupljanje materijala. Realizacijom su bili zadovoljni i djeca i roditelji i odgojitelji. Projekt je prezentiran na roditeljskim sastancima, izložbom dječjih likovnih radova u vrtiću i Odgojiteljskom vijeću Dječjeg vrtića Ivana Brlić Mažuranić.
DV “Trnoružica ” – Zdrava hrana
Ideja projekta „Zdrava hrana” bila je upoznati djecu s važnošću zdrave prehrane za njihov rast i razvoj, uključiti ih u