Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Jezične teškoće dječje dobi i kako ih prepoznati

mt_gallery

Nakon što je projekt Igrom do govora ušao u drugu polovicu provođenja, danas je u Dječjem vrtiću Ivana Brlić Mažuranić Slavonski Brod, u naselju Andrije Hebranga održana deveta od planiranih dvadeset radionica za odgojitelje i roditelje. Tema radionice bila je “Jezične teškoće dječje dobi i kako ih prepoznati” dr.sc. Blaženke Brozović. Kao i u svim dosadašnjim radionicama, naglasak je bio na mogućnostima koje odgojiteljice imaju u poticanju komunikacijskog, jezičnog i govornog razvoja u svom svakodnevnom pedagoškom radu.

Kroz edukaciju je do sad prošlo više od stotinu odgojitelja i stručnih suradnika čime smo premašili planirani broj polaznika, a očekujemo da će se on još i povećavati tijekom projekta. Ista je situacija i u slučaju druge važne projektne aktivnosti, a to je logopedska terapija koja se svakodnevno provodi u Dječjem centru Logos. Planirana brojka od 70 djece je premašena; dosad se u Logos javilo 96 djece, 81 dijete je uključeno u terapiju, a postupno će biti uključeni svi.

Roditelji najčešće uoče da dijete kasnije progovori, ali to je samo simptom iza kojeg mogu biti različite pozadine. Dijete može kasniti u komunikacijskom razvoju pa nije izgradilo govor i jezik ili može imati kombinaciju jezičnih i govornih teškoća. Učestalost razvojnih teškoća djece predškolske dobi kreće se oko 30 posto, što znači da ona imaju neki oblik odstupanja koji zahtijeva ranu terapiju. Blage izgovorne teškoće ne smatramo ozbiljnim problemom kad su izolirane. Za vrtićku populaciju najvažnija je logopedska terapija jer ako se ne provede dovoljno rano na njega se nadograđuju novi problemi kao što su teškoće u učenju u školskoj dobi – istaknula je dr. Brozović, voditeljica Kabineta za ranu komunikaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta. Projekt Igrom do govora stoga je, potvrdila je dr. Brozović, dobar primjer za odgojitelje, stručne suradnike i osobe koje rade s djecom jer rano uočavanje govorno-jezičnih teškoća kod mališana pomaže kod njihova potpunog rješavanja ili umanjivanja.
mt_gallery

Print Friendly, PDF & Email

Jelovnik

mt_gallery

ADHD- Značajke razvoja i odgojni postupci

Dr. sc. Snježana Sekušak-Galešev, prof.psiholog, pročelnica Odsjeka za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu održala je u

mt_gallery

Podrška integraciji djece

U skladu s ciljevima projekta „Igrom do govora”, u petak, 14. 11. 2014. su u DV Hlapić održane još dvije

mt_gallery

Prva edukacijska radionica

S ciljem pripreme odgojitelja i roditelja na aktivnu ulogu u procesu logopedske terapije djece s teškoćama jezično-govorne komunikacije, ove ciljne

mt_gallery

Projekt ˝Igrom do govora˝

Danas, 20. veljače 2014. godine u prostorijama Dječjeg vrtića Ivana Brlić Mažuranić pred velikim brojem uzvanika predstavljen je projekt „Igrom

Skip to content