Ovaj mjesec najmlađe jaslice obilježila je prilagodba na novi prostor, igračke, odgojiteljice, prijatelje u skupini te na ostale sudionike odgojno obrazovnog procesa u vrtiću. Znatno se obraća pažnja na djetetovu individualnost te im se željelo olakšat uspostavu novog ritma, obavljanje stečenih navika, i uspostavu partnerskog odnosa s roditeljima. Osim na individualnost, pažnju obraćamo i na razvojne faze djece i različite potrebe u tom periodu. U tu svrhu potiče se samostalnost u jelu i piću, pranju ruku, obavljanju fizioloških potreba i ostalih životno praktičnih aktivnosti. Djeci je bitno omogućiti slobodu kako bi se moglo potpuno razvijati i suočavati sa životnim izazovima. Djeca su u rujnu bojala gljive, istraživala zvuk i ubacivanje loptica te pregledavala slikovnice sa životinjama.
Rujan u obrazovnoj skupini djece od 1-3. godine života II
Početak još jedne nove pedagoške godine donio je puno veselja i igre u Tintilinićima koji su tijekom ljeta narasli, pa su zasluženo mogli „odletjeti“ u nove velike sobe. Tintilinići su rođendan vrtića proslavili plešući s trakama i tako pozdravljali jesen koja nam je kucala na vrata, a na 1. dan jeseni proučavali smo jesenske plodove.
Tintilinići su dane provodili razgovarajući o jeseni, gledanjem raznih aplikacija, igranjem raznih društvenih igara na temu jeseni, pjevanjem jesenskih pjesmica, oslikavanjem jeseni, jesenskih plodova, kišnih oblaka, jesenskog lišća, boravkom na zraku….
Rujan u obrazovnoj skupini djece od 3. godine života do polaska u školu I
Dolaskom jeseni , odgojiteljice su djeci približile njene karakteristike i obilježja kroz različite aktivnosti te poticali dječju znatiželju, maštu i kreativnost. Jesen su pozdravili pjevanjem jesenskih pjesama (Jabučice crvena, Jež, Kruška, jabuka,šljiva), šetnjom u bližoj okolini vrtića povodom 1. dana jeseni, razgovorom o promjenama u prirodi, sakupljanjem i razvrstavanjem jesenskih plodova te čitanjem prigodnih slikovnica (Dobroćudni jež,Jabuka, Ježeva kućica).
U suradnji s roditeljima sakupili su raznovrsne jesenske plodove i prirodnine. Organizirali su istraživačke i likovne aktivnosti, stolno – manipulativne igre matematike i jezika te igre konstruiranja u centru građenja. Dramatizacijom „Kolibica” djeca su razvijala suradnju, govor, izražavanje i stvaralaštvo, a kroz plesnu improvizaciju „Ples Tintilinića” povodom rođendana DV „Tintilinić“, poticalo ih se na spontano kretanje u skladu sa doživljajem glazbe.
Starija skupina je rujan pozdravila šetnjom povodom prvog dana jeseni i tako pozdravila novo godišnje doba. Upoznali su šumu i njene stanovnike, uočili promjene u prirodi te viđeno prenijeli na papir. Osluškivali su kišu i suho lišće. Polako su se pripremali za predškolu te se upoznavali s priborom.