Dječji vrtići Ivana Brlić Mažuranić

Programi ranog učenja stranih jezika i drugi programi umjetničkog, kulturnog, vjerskog i sportskog sadržaja

Ritmika

                                                                     Ples je jedno od mnogobrojnih ljudskih iskustava koje je nemoguće zatomiti. Plesanje je bilo prisutno u svim vremenima i među svim ljudima i rasama. Ples je način izražavanja koji je čovjeku dan baš kao i govor, slikanje ili glazba. Poput glazbe, ples je jezik koji sva ljudska bića razumiju bez uporabe govora. Zasigurno ples, kao ni glazba, nipošto nije svakidašnji izraz: čovjek koji počinje plesati uslijed unutrašnjeg poriva čini to možda zbog osjećaja radosti ili duševnog zanosa koji pretvara njegove obične korake u plesne korake, premda on sam ne mora biti svijestan te promjene.
Igra, pokret i glazba tri su nerazdvojna elementa vezana uz dijete. Glazba je dio svakodnevnog života djeteta ,u vrtiću ili kod kuće. No, u vrtiću je dominantna dječja i vesela glazba koja je puna ritma i potiče djecu na ples i kretanje. Djeca otkrivaju ljepotu i dinamiku vježbanja uz glazbu.
Bez obzira u kojoj se starosnoj dobi dijete počinje baviti plesom važno je upoznati ga s osnovnim pojmovima i pravilima u plesnoj umjetnosti počevši od:
- svjesti o vlastitom tijelu i mogućnostima kretanja pojedinih dijelova tijela;
- jačini i brzini pokreta;
- snalaženju u prostoru;
- osvješćivanje o tijeku pokreta;
- prilagođavanju partneru i suradnji s drugima kao i
- stjecanja tjelesne vješine (plesne tehnike).

Pri radu s djecom važno je poznavati psihofizičke osobine njihove dobi, osobne mogućnosti i sklonosti svakoga dijeteta.

gallery1 gallery1 gallery1   

SADRŽAJ PROGRAMA
Sat programa sastoji se od tri dijela.

Uvodni dio sata ispunjen je fizičkom i mentalnom pripremom za rad i sastoji se od tjelesnog zagrijavanja i psihičke koncentracije te stvaranja pogodne radne atmosfere. Tu koristimo hod ili kip, trk ili čučanj, poskoke ili svijeću, korake, priključne korake ili most, stupanje, razne elementarne igre („Zaledi se", „Pretvori se", „Kipovi" i slično).

Glavni dio sata neposredni je nastavak zagrijavanja, a isto tako neiscrpan izvor ideja i kreativnosti.
U ovom dijelu sata provode se:

  • vježbe za gipkost, glavu i vrat;
  • vježbe za rameni pojas;
  • vježbe za trup i struk;
  • vježbe za kralježnicu, stopala, zglobove, pravilno držanje tijela u različitim položajima;
  • vježbe za istezanje i jačanje pojedinih grupa mišića, pravilan hod, trk i skok, poskoci i skokovi u jednostavnim oblicima;
  • vježbe za ravnotežu, ishodani okreti i slično;
  • vježbe na podu, vježbe iz stojećeg stava na mjestu, vježbe elevacije (ritmička hodanja, okreti na podu i u zraku, skokovi, poskoci).

Plesne priče probudit će kod djece maštu i kreativnost pa će tako i sama stvarati svoj ples (impulsni pokreti, njihanja). U ovaj dio sata također pripadaju zajednička kretanja, „suprostavljanja i razmimoilaženja", suradnja između djece, pružanje pomoći drugima, sposobnost prilagođavanja tuđem vodstvu, usklađivanje osobne težnje za afirmacijom s osobnom težnjom drugih - socijalni aspekt plesa te ritmička gimnastika.

Završni dio sata završavamo oblikovanjem cjeline iz gradiva obrađenog u glavnom dijelu sata. Djeca izvode svoje omiljene plesne igre u kojima se pretvaraju u razne izmišljene ili stvarne likove. Također se mogu provodite igre mirnijeg sadržaja poput igre riječima, dosjetljivosti, zamjećivanja ili izražavanja.

Program se također može provoditi korištenjem rekvizita (lopte, vijače, obruči, trake, glazbeni instrumenti i slično) što nam pruža bezbroj mogućnosti u kreativnom stvaranju. Djeca starije predškolske dobi upoznaju se s osnovama pojedinih plesova, a dominiraju osnove klasičnog baleta.