Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

DV ˝Stribor˝ – Zdravi zubi – mogu i hoću sam

mt_gallery

Prepričavanje različitih događanja koja su se dogodila u vezi dječjih zubi potaknulo je niz pitanja: Zašto se zub klima? Zašto je ispao? Hoće li ostati rupa na mjestu zuba? Hoće li narasti novi zub? Zašto nisi dala da ti popravi zub? Neka pitanja dobila su odgovore: Mama mi je rekla da će narasti novi zub. Klima se zato što će tu narasti novi zub. Ništa ne boli kad ti popravlja zub. Dobiješ plombu u boji.
Odgojiteljice su poticale daljnje postavljanje pitanja i traženja odgovora pa su se djeca dosjetila kako u centru čitanja i pisanja imaju slikovnice o Gricu i Grecu. Daljnjim razgovorom odabrana su najvažnija pitanja: Što znamo o zubima? Zašto trebamo prati zube? Kako se pravilno peru zubi? Kako još čuvamo zdravlje zubi? Kako možemo oštetiti zube?
Započeli su sa sakupljanjem slikovnica, fotografija, igara za liječnika, pribora za pranje zubi i svega što su djeca mislila da treba kako bi započeli rad na projektu. S tim je i započelo traženje odgovora na pitanja koja su postavljena kao smjernice u razvoju projekta. U bogatstvu materijala te prirodnoj dječjoj znatiželji na svako od tih pitanja, djeca su tražili odgovor promatranjima, istraživanjima, postavljali su pitanja, proučavali slikovnice i eksperimentirali. Djeca sudjelujući u aktivnostima su neprestano izmjenjivala svoja iskustva i stečena znanja. Odgovore na pitanje bilježili su kroz kreativne aktivnosti. Bogatstvom pisanog materijala, fotografija i plakata opremljen je centar čitanja i pisanja. Djeca i odgojteljice su oformili ordinaciju i opremili je instrumentima iz igre liječnika, a neke su instrumente i sami izradili od nestrukturiranog materijala. U kupaonici kod umivaonika postavljene su  fotografije koje podsjećaju na pravilnu tehniku pranja zubi. Nestrukturirani materijali dodani su u centar za likovno izražavanje te su tako potaknuli djecu da svoja iskustva izraze na kreativan način. U centru za istraživanje bili su dostupni materijali za izradu paste za zube te za pokuse s octom i jajima. Odgojiteljice su poticale  timski pristup kojim djeca eksperimentiraju, organiziraju scenske, imitativne i stvaralačke igre.
U pozadini cijelog projekta razvijale su se komunnikacijske vještine. Roditelji su svojom znatiželjom i praćenjem «bilješki» izloženih na panoima svakodnevno bili informirani o tijeku projekta. Pomagali su u nabavi poticaja, opremanju „ordinacije”, a nekoliko majki je s djecom i odgojiteljicama išlo u posjetu stomatologu. U svakodnevnim situacijama uočilo se koliko su djeca naučila u tijeku cijelog projekta i kako vode brigu o zdravlju svojih zubi. Svakodnevno pranje zubi poslije doručka postalo je nezaobilazna navika u kojoj su kontrolirali jedni druge u tehnici pranja zubi.
Promatrajući projekt kao cjelinu može se zaključiti da je u potpunosti ostvaren postavljeni cilj, djeca su potaknuta na brigu o zdravlju zubi stvarajući svakodnevnu naviku održavanja higijene usta kao temelja za dobro zdravlje. Iako je većina djece imala naviku pranja zubi, aktivnosti koje su odrađene približile su djeci važnost njege i zdravlja zubi.
Projektom su potaknuta djeca na upoznavanje svojih prava u odnosu na životno važne potrebe, omogućavanje percipiranja i razlikovanja što je za njih dobro, a što ne te prepoznavanja što je najbolje za njihovu fizičku i emocionalnu sigurnost i zdravlje .
mt_gallery

Print Friendly, PDF & Email

Jelovnik

mt_gallery

DV ˝Seka i braco˝ – Igre djece svijeta

Početkom pedagoške godine slikovnica „Zlatna Ribica”  je bila poticaj za izradu projekta i nastavak projekta „Putovanje oko svijeta”.Djeca su pokazala

mt_gallery

DV ˝Ivančica˝ – Djeca pomažu djeci

U dječjem vrtiću „Ivančica” nalaze se mješovite skupine koje imaju zajedničku garderobu. Dolaskom nove djece na početku pedagoške godine primjećeno

mt_gallery

DV ˝Kosjenka˝ – Boravak na zraku

Boravak na otvorenom, zbog svoje veličine i osjećaja slobode koje pruža, omogućuje sudjelovanje većeg broja djece u aktivnostima koje nisu

mt_gallery

DV ˝Hlapić˝ – U dodiru s prirodom

Susret djece s prirodom započinje u obitelji i dječjim vrtićima. Predškolska dob predstavlja ključno razvojno razdoblje za mnoga područja pa

mt_gallery

DV ˝Radost˝ – Naša mala scena

Lutka i scensko stvaralaštvo neizostavan je dio dječjeg razvoja i svakodnevnice bilo u obiteljskom ili izvanobiteljskom okruženju. Djeca se od

Skip to content