DV ˝Kosjenka˝ – Boravak na zraku

mt_gallery

Boravak na otvorenom, zbog svoje veličine i osjećaja slobode koje pruža, omogućuje sudjelovanje većeg broja djece u aktivnostima koje nisu ostvarive u sobama dnevnog boravka. Potaknuti mogućnošću kvalitetnog planiranja i organiziranja boravka na zraku, ne samo radi zdravstvenih aspekata, nego i zbog brojnih mogućnosti usvajanja novih spoznaja te razvoja istraživačkog duha i kreativnosti djece, odgojiteljice su  s djecom organizirale raspravu na temu “Što i kako se možemo igrati na zraku?”. Projekt ˝Boravak na zraku˝ je ujedno i nastavak prethodnog projekta u kojem se promišljalo što učiniti kako bi dvorište postalo čisto i sigurno mjesto za igru.
Stalnim praćenjem vremena koje se provodi na zraku uočeno je da je to vremenski dug period, kako u dnevnom rasporedu tako i kroz godinu. Dvorište je organizirano kao “produžena” soba dnevnog boravka i mjesto koje djeci omogućuje razvoj istraživačkog duha, ali i razvoj na ostalim područjima. Podjeljeno je  na prostorne cjeline – centre u kojima su se djeca grupirala u aktivnostima prema svojim interesima i potrebama (likovni, čitanje i pisanje, manipulativni, glazbeni, istraživački centar).
Učestale su bile šetnje, tjelesno vježbanje i male tjelesne aktivnosti na terasi.
Boraveći svakodnevno na zraku, aktivnosti su potaknule djecu i odgojiteljice  na praćenje kakvoće zraka uz pomoć roditelja koji je zaposlen u Centru 112. Nastavljeno je s radom eko patrole koja je imala zadatak svakodnevno brinuti o čistoći dvorišta, ali i sigurnog izlaska na dvorište. Djeca su aktivno sudjelovala u postavljanju pravila igre, ali i u njihovom poštivanju. Tijekom boravka na zraku djeca svih skupina zajedno su surađivala bez obzira na dob i spol. Veliku ulogu u projektu imale su tradicijske igre koje su djeca i roditelji bilježili u posebno oformljenom centru. Roditelji su svakodnevno surađivali donoseći pedagoški nestruktirani materijal te u uređenju vrtićkog atrija. Kroz sve igre boraveći na zraku razvili su se prijateljski osjećaji, suradnja i timski rad između djece. Čekajući u redu kako bi se spustili niz tobogan, popeli na penjalicu učili su se strpljenju, suradnji, dogovaranju i pregovaranju. U natjecateljskim igrama vidljiva su ponašanja fair play, podnošenje poraza na prihvatljiv način, sposobnost uživanja u aktivnostima bez obzira na pobjedu ili poraz. Radeći na projektu djeca su stekla bolje razumijevanje humanih vrijednosti: prijateljstvo, ljubav, nenasilje, empatija te su naučila bolje izražavati i kontrolirati svoje osjećaje. Kvalitetna organizacija boravka na zraku te potrebne mjere sigurnosti su ono što je svakodnevno bilo u središtu pažnje. Boravkom i igrama na zraku zadovoljeno je jedno od temeljnih dječjih prava – pravo na igru i učenje kroz igru.
Projekt je predstavljen na zajedničkom roditeljskom sastanku, Odgojiteljskom vijeću Ustanove te na panoima vrtića.
mt_gallery

Print Friendly, PDF & Email

Jelovnik

mt_gallery

DV ˝Seka i braco˝ – Igre djece svijeta

Početkom pedagoške godine slikovnica „Zlatna Ribica”  je bila poticaj za izradu projekta i nastavak projekta „Putovanje oko svijeta”.Djeca su pokazala

Skip to content